سالروز شهادت سرلشکر خلبان لشگری گرامی داشته شد
نوشته شده توسط : علیرضا


طی مراسمی در پایگاه یکم شکاری نهاجا؛

سالروز شهادت سرلشکر خلبان لشگری گرامی داشته شد

طی مراسمی که امروز در پایگاه هوایی شهید لشکری (یکم مهرآیاد) برگزار شد، سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان تسویه چی فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری و جمعی از همرزمان این شهید بزرگوار برگزار شد، مقام شامخ شهید لشگری که پس از 18 سال اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق به شهادت رسید گرامی داشته شد.

در این مراسم حجت الاسلام کیایی نژاد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مقام عالی شهدا و اجر شهید نزد پروردگار متعال پرداخت.
 

وی در بخشی از سخنانش  با اشاره به جایگاه عظیم جهاد و شهادت در قرآن و احادیث گفتبنابر فرموده: خداوند متعال درقرآن،شهدا همیشه زنده اند و در میان ما و شاهد بر اعمال ما می باشند و محبوبترین افراد نزد خداوند شهیدان در راه خداهستند و آنان ادامه دهنده نهضت حسینی هستند.

او همچنین به آیه (واصبروا إنالله مع الصابرین) اشاره کرد و شهید لشگری را اسوه استقامت و ایثار و از خودگذشتگی نامید و اظهار داشت: این شهید گرانمایه برای همه ما برترین الگوی صبر  و بصیرت و ولایت مداریست و رمز پیروزی ما درجنگ همین روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین رزمندگان اسلام بود.

حجت الإسلام کیایی نژاد در ادامه افزود: شهید لشگری را می توان الگوی صبر و رزمنده واقعی دانست که با توجه به حجمه بالای شکنجه توسط نیروهای بعثی حاضر به عقب نشینی از اعتقادات خود نشد و حسین وار از دین و مذهبش دفاع کرد.

او در پایان خانواده شهدا و آزادگان را ولی نعمتان کشورمان عنوان کرد و همسر این شهید را نماد ایثار و از خود گذشتگی و صبر دانست و از مسئولین خواست که قدر این ملت را بدانند و با صداقت و عدالت با مردم برخورد کنند.

گفتنی است در این مراسم به پاس زحمات و صبوری همسر شهید لشگری لوح یادبودی توسط ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایشان اهدا شد.

گفتنی است خلبان آزاده شهید حسین لشکری، ملقب به سیدالاسراء ایران، در سال 1331 در روستای ضیاء آباد شهرستان قزوین به دنیا آمد.

وی دوره تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به قزوین رفت. در سال 1350 پس از اخذ دیپلم برای انجام خدمت سربازی به لشکر 77 خراسان اعزام شد.

با علاقه و شوق فراوانی که به حرفه خلبانی داشت بعد از پایان دوره سربازی در آزمون دانشکده خلبانی شرکت کرد و پس از موفقیت به استخدام نیروی هوایی درآمد.

در سال 1354 پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و با درجه ستوان دومی به ایران بازگشت و بعنوان خلبان هواپیمای شکاری اف - 5 مشغول به خدمت شد.

شهید لشگری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در خاک دشمن به اسارت نیروی بعث عراق درآمد.

این شهید بزرگوار سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن هشت سال با حدود 60 نفر دیگر از همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد.

پس از پذیرش قطعنامه 598 وی را از سایر دوستان جدا نمودند و قسمت دوم دوران اسارت وی  16 سال به طول انجامید.

امیر سرتیپ خلبان حسین لشگری پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در روز هفدهم فروردین سال 1377 به ایران بازگشت.

امیر سرلشکر خلبان لشگری جانباز 70 درصد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با تحمل 18 سال اسارت دشمن بعثی و مقاومت جانانه در برابر تهدید و تطمیع رژیم بعث عراق، پیروزمندانه به میهن اسلامی بازگشته بود، در بدو ورود در دیدار صمیمانه با فرماندهی معظم کل قوا ضمن تجدید بیعت با معظم له مفتخر به لقب سید الاسرای ایران از سوی رهبر معظم انقلاب شد.

این خلبان سرافراز سرانجام در روز نوزدهم مرداد سال 1388 بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: